Kategóriák
 
 
 
 
 

Panaszkezelési eljárás

Panaszkezelési eljárás

 

I. Általános rendelkezések

1.1 Jelen panaszeljárás a 2010. évi CXVI. 40/1964 Coll. törvény (a továbbiakban: Ptk.) módosított Ptk. 250/2007 Coll. törvény (a továbbiakban: Fogyasztóvédelmi törvény) a fogyasztóvédelemről szóló 102/2014. törvény által módosított, távollevők között kötött szerződés vagy az Eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során a fogyasztóvédelemről. 22/2004 Coll. módosított elektronikus kereskedelemről. És szabályozza az Eladó közötti jogviszonyt, amely:

1.2. Az eladó a cég

Kereskedelmi név: LTG, s. r. o.

Székhely: Studená 4B, 821 04 Bratislava - Ružinov, Szlovák Köztársaság

Bejegyezve: Pozsony III Városi Bíróság, Részleg Sro, Betétszám 60740/B

Cégjegyzékszám: 44 908 920

Adószám: 2022911242

Köszösségi adószám: SK2022911242

Bankszámla:

Számlaszám/kód: 5177577772/0900

IBAN:  (EUR) SK14 0900 0000 0051 7757 7772

            (HUF) SK08 0900 0000 0051 7808 4996

SWIFT: GIBASKBX

Az eladó ÁFA fizető /ÁFA/

(a továbbiakban: Eladó) és minden olyan személy, aki az Eladó honlapján az Eladó által kínált áruk vagy szolgáltatások Vásárlója, és az Eladó honlapján közzétett Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint fogyasztóként jár el., a jelen Panaszkezelési Szabályzat és a fogyasztót meghatározó vonatkozó jogszabályok, összhangban a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályaival, különös tekintettel a törvényekre: 1. sz. 102/2014. törvény a fogyasztóvédelemről a távollévők között kötött szerződés vagy az Eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során a fogyasztóvédelemről szóló, módosított törvény 1. sz. 250/2007 Coll. törvény a fogyasztóvédelemről és a fogyasztóvédelemről szóló 1999. évi CXVI. 40/1964 Coll. – módosított Ptk.

1.3. Az eladó e-mail kapcsolattartója és telefonos elérhetősége:

E-mail: reklamacio@belini.hu

Tel. sz.: +36 213 007 330

1.4. Iratok, panaszok küldésének, szerződéstől való elállásának címe a.i. egy:

LTG, p. r. o.- www.exterio.sk, Főraktár – 3, Pri Šajbách 1, 831 06 Bratislava, Szlovák Köztársaság

1.5 Jelen Reklamációs Szabályzat irányadó a Vásárló jogaira és kötelezettségeire, aki az áru (áru) vagy szolgáltatás hibájából eredő jogainak gyakorlása során fogyasztónak minősül az Eladóval kötött távvásárlási szerződés keretében az Eladó www. exterio.hu.

1.6 Vevő minden olyan személy (természetes vagy jogi személy), aki az Eladó weboldalán vagy más távoli kommunikációs eszközön keresztül adásvételi szerződést kötött az Eladóval.

1.7. Fogyasztó az a természetes személy Vevő, aki az Eladó honlapján keresztül adásvételi szerződés megkötésekor nem üzleti tevékenysége körében jár el.

1.8 Jelen reklamációs szabályzat szabályozza a fogyasztónak minősülő Vevők és az Eladó közötti jogviszonyt. A 4.12. pontban foglalt kivétellel. pontja (Eladó nyilatkozata a jótállási időről, abban az esetben, ha a Vevő nem fogyasztóként jár el).

1.9 A termékek (a továbbiakban: "Dolgok" vagy "Termékek") olyan áruk és szolgáltatások, amelyeket eladásra szántak, és amelyeket az Eladó honlapján is közzétesznek.

II. Hivatkozások

2.1. Az Eladó áru- vagy szolgáltatáshiba miatti felelőssége (valamint egyéb, jogszabályból eredő okok) alapján olyan természetes személyekkel szemben, akik a vásárlás megkötésekor nem dramban járnak el, mint az előzetes szerződéskötési kötelezettségük alanya. részt vevő tevékenységek meglévő tevékenységei (fogyasztói) sz. 40/1964 Coll. 102/2014. a fogyasztóvédelemről a világ bármely pontjáról távolról vagy a preprémium Eladón kívülről történő áruk vagy szolgáltatások értékesítése során, valamint a 3. sz. 250/2007 Coll. a fogyasztóvédelemről.

2.2. Hibafelelősségi jogok gyakorlásából eredő súlyos jogi kérdések az Eladó és a Vevő között, mert jogi vagy természetes személy a fronton, mert jogi követelése formájában jár el / személyek nem postán zakava sz. 513/1991 Coll. – Kereskedelmi törvénykönyv a módosított formában. A 4.12. pontban foglalt kivétellel. pontjában található reklamációs termék (Eladó által a jótállási időről nyilatkozva, őrzőben, ha az nem szerepel a plakát rendszámában).

2.3 A 3. § bek. törvény 1. n) pontja alapján. 102/2014. Az eladó tájékoztatja a fogyasztót, hogy nincsenek konkrét érvényes magatartási kódexek, amelyeket követnie kellene, míg a bevétel felelős azért a kódexért vagy szabályrendszerért, amely korlátozza az eladó magatartását, aki megtagadja a magatartási kódex betartását az elavult kereskedelmi gyakorlatokra. vagy kereskedelmi jog, ha ezek nem bevett törvény, vagy más jogszabály vagy jogszabály vagy jogszabályi előírás), amelyet értékesítenek, betartani kötelezettséget vállaltak, és ezek felhasználásának módjáról, illetve szövegezéséről .

III. Az eladó felelőssége a termék hibáiért (áruk és szolgáltatások)

3.1.Az eladó köteles az árut (árut) vagy szolgáltatást a megkötött adásvételi szerződésnek megfelelően leszállítani, pl. az előírt minőségben, mennyiségben és hibamentesen (tényi, jogi).

3.2 Az Eladó felelősséget vállal az eladott áru vagy szolgáltatás hibáiért a Vevő általi átvételkor. Ha nem használt cikkről van szó, úgy a jótállási időn belül (szavatosság) a termék átvételét követően felmerülő hibákért az Eladó felel. Az Eladó javasolja a Vevőnek, hogy az áruk vagy szolgáltatások hibáit indokolatlan késedelem nélkül érvényesítse az Eladónál. Használt cikkek esetén az Eladó nem vállal felelősséget azok használatából vagy elhasználódásából eredő hibákért. Az alacsonyabb áron értékesített áruk esetében nem vállal felelősséget olyan hibáért, amelyért alacsonyabb áron alkudtak ki.

3.3.A vevő jogosult az eladott árut, szolgáltatást átvétel előtt megvizsgálni.

IV. Garancia

4.1 A jótállási idő 24 hónap. A használt cikkek jótállási ideje 12 hónap. A jótállási idő attól az időponttól kezdődik, amikor a Vevő átveszi a terméket vagy a szolgáltatást.

4.2. Ha nem romlandó vagy használt cikkről van szó, az Eladó felelősséggel tartozik azokért a hibákért, amelyek az áru átvételét követően a jótállási időn belül (szavatosság) keletkeznek. A jótállási idő 24 hónap. Ha az eladott terméken, annak csomagolásán vagy a mellékelt használati utasításon fel van tüntetve a használati idő, a jótállási idő nem ér véget ezen időszak lejárta előtt.

4.3 Ha használt dologról van szó, a Vevő és az Eladó rövidebb, de 12 hónapnál nem rövidebb jótállási időben is megállapodhat.

4.4 A hosszabb ideig tartó használatra szánt dolgokra külön előírások 24 hónapnál hosszabb jótállási időt írnak elő. A 24 hónapot meghaladó jótállási idő csak a termék egy részére vonatkozhat.

4.5.A Vevő kérésére az Eladó írásos jótállást (jótállási jegy) köteles adni. Ha a dolog természete ezt lehetővé teszi, akkor a jótállási jegy helyett elegendő a vásárlást igazoló okmányt kiállítani.

4.6.Az Eladó a Vevőnek kiállított jótállási levélben vagy a reklamációban történő nyilatkozatával a jelen törvényben meghatározott jótállás körét meghaladó szavatosságot vállalhat. A jótállási levélben az Eladó határozza meg a jelen garancia feltételeit és terjedelmét.

4.7 A jótállási időszakok a termék Vevő általi átvételétől kezdődnek. Ha a megvásárolt terméket az Eladótól eltérő vállalkozó kívánja üzembe helyezni, a szavatossági idő az üzembe helyezés napjától kezdődik, amennyiben a Vevő az üzembe helyezést legkésőbb három héten belül elrendelte. a tárgy átvételét követően, és a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges együttműködést szabályszerűen és időben biztosította.

4.8 Új termék cseréje esetén a jótállási idő az új termék átvételétől kezdődik újra.

4.9 Új cikk egy alkatrészének cseréje esetén, ha a cikk jellege ezt lehetővé teszi, az adott alkatrészre vonatkozó szavatossági idő az új cikk átvételétől kezdődik újra. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha a garanciális dolog egy részét kicserélik.

4.10 A jótállási idő hatálya alá tartozó termékhibákért való felelősségi jogok elévülnek, ha azokat a jótállási időn belül nem gyakorolták.

4.11 A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt az áru reklamációja volt. A jótállási idő hatálya alá tartozó termékhibákért való felelősségi jogok elévülnek, ha azokat a jótállási időn belül nem gyakorolták.

4.12. A 429. §, 4. bek. törvény 2. -a. 513/1991 Coll. – A módosított Kereskedelmi törvénykönyvben az Eladó kijelenti, hogy az Eladó és a fogyasztóként nem eljáró Vásárló közötti üzleti kapcsolatokban a szavatossági idő hossza esetén az Eladó az áruk és szolgáltatások minőségére garanciát vállal. 12 hónapos időtartamra.

A romlandó tárgyak hibáiért való felelősségi jogait a Vevőnek legkésőbb a vásárlást követő napon kell gyakorolnia; ellenkező esetben a jogok lejárnak.

A jótállási idő az Art. rendelkezései szerint kezdődik. Jelen Panaszszabályzat IV, 4.1.

V. Hibaszavatossági jogok gyakorlásának eljárása (Reklamáció)

5.1 A vevő a tételek, áruk vagy szolgáltatások hibáiért fennálló felelősségi jogait gyakorolhatja a következő címen: LTG, s. r. o.- www.exterio.hu, Főraktár – 3, Pri Šajbách 1, 831 06 Bratislava, Szlovák Köztársaság.

A Vevő személyes panasztételi jogával bármikor élhet az Eladó bármely olyan telephelyén, ahol a panasz átvétele az ügy természetéből adódóan lehetséges, vagy az Eladó székhelyén, vagy harmadik személyen keresztül, pl. szállítmányozó cégek, futárcégek, Szlovák Posta stb. Az Eladó azt javasolja a Vevőnek, hogy a reklamációhoz használja a Panaszűrlapot. Az említett űrlap szabadon elérhető az Eladó honlapján.

Reklamáció esetén az Eladó javasolja a Vevőnek, hogy számlát, jótállási jegyet vagy egyéb olyan okmányt nyújtson be, amely igazolja a reklamált áru vagy szolgáltatás Eladótól történő megvásárlását. Az Eladó javasolja a Vevőnek, hogy a reklamáció benyújtásakor írja le az áru vagy a szolgáltatás hibáját.

5.1.1 Abban az esetben, ha a Vevő az árut vagy a szolgáltatást nem személyesen hirdeti meg, az Eladó javasolja, hogy a Vevő az árut az áru hibájának részletes leírásával és az áru megvásárlását igazoló dokumentummal együtt küldje meg. az Eladó (például fizetési bizonylat, számla, jótállási jegy) , a reklamációs eljárás felgyorsítása érdekében.

5.1.2 Reklamáció esetén javasoljuk az áru ajánlott levélben történő elküldését. Az Eladó azt javasolja, hogy ne küldje el az árut utánvéttel, amelyet az Eladó nem fogad el.

5.1.3.Az eladó a reklamáció benyújtásakor köteles visszaigazolást adni a fogyasztónak. Amennyiben a reklamáció távközlési eszközzel történik, az Eladó köteles haladéktalanul eljuttatni a fogyasztóhoz a reklamáció visszaigazolását; ha a visszaigazolás azonnali kézbesítése nem lehetséges, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció feldolgozásáról szóló dokumentummal együtt kell kézbesíteni; az igény érvényesítésének igazolását nem kell kézbesíteni, ha a fogyasztónak lehetősége van az igény érvényesítését más módon igazolni.

5.1.4 Az eladó köteles a panasz kezeléséről legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül, de legkésőbb a panasz kezeléséről szóló okirattal együtt írásbeli okiratot kiállítani, ha a határidő lejárt. kezelése attól a naptól kezdődött, amikor az eladó átvette a panasz tárgyát.

5.1.5 Panaszkezelés alatt a reklamációs eljárás lezárását kell érteni a megjavított termék átadásával, a termék kicserélésével, a termék vételárának visszaküldésével, a termék árából megfelelő kedvezmény megfizetésével, az átvétel írásbeli felszólításával. túlteljesítés vagy annak indokolt elutasítása.

5.2 A reklamáció kezelése nem érinti a fogyasztó külön szabályozás szerinti kártérítési jogát.

5.3 Az eladó köteles meghatározni a követelés rendezésének módját a 2. §-a szerint törvény m) pontja szerint. 250/2007 Coll. hatályos megfogalmazásában (panaszkezelés a kijavított termék átadásával, a termék cseréjével, a termék vételárának visszaküldésével, a termék árából megfelelő árengedmény megfizetésével, a teljesítés átvételére vonatkozó írásbeli felhívással a reklamációs eljárás megszüntetését jelenti, ill. annak indokolt elutasítása) haladéktalanul, összetett esetben legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 3 munkanapon belül, indokolt esetben, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás állapotának komplex műszaki értékelése szükséges, legkésőbb 30 napon belül. a követelés benyújtásának napjától. A keresetfeldolgozás módjának meghatározása után a kereset azonnali feldolgozásra kerül, indokolt esetben a későbbiekben is feldolgozható; azonban a kereset feldolgozása nem tarthat tovább a követelés benyújtásától számított 30 napnál. Ha a panasz tárgyát az eladó a panasz benyújtásának napjánál későbbi időpontban veszi át, a panasz e bekezdés szerinti kezelésének határideje a panasz tárgyának átvételétől kezdődik. az eladó által; de legkésőbb attól a pillanattól kezdve, amikor az eladó a követelés tárgyának átvételét lehetetlenné teszi vagy megakadályozza. A panaszkezelési határidő lejártát követően a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy jogosult a terméket (panasz tárgyát) új termékre kicserélni.

5.4 Ha a fogyasztó a vásárlástól számított első 12 hónapon belül reklamált a termékkel kapcsolatban, az Eladó a reklamációt annak elutasításával csak szakmai elbírálás alapján tudja kezelni; a szakértői értékelés eredményétől függetlenül a fogyasztó a szakértői értékelés költségeit, illetve a szakértői értékeléshez kapcsolódó egyéb költségeket nem kötelezheti. Az eladó köteles a reklamáció elutasítását igazoló szakértői értékelés másolatát a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb a reklamáció feldolgozásától számított 14 napon belül.

5.5.Ha a fogyasztó a vásárlástól számított 12 hónap elteltével reklamált a termékkel kapcsolatban, és az Eladó azt elutasította, a reklamációt intéző személy köteles a panaszkezelési okiratban megjelölni, hogy a fogyasztó a terméket kinek küldheti el szakértői értékelésre. Ha a terméket kijelölt személynek szakértői értékelésre küldik, úgy a szakértői értékelés költségei, valamint minden ezzel kapcsolatos, célirányosan felmerült költség az Eladót terheli, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha a Fogyasztó szakmai elbírálással bizonyítja az Eladó hiba miatti felelősségét, újra érvényesítheti igényét; a szavatossági idő a szakértői értékelés elvégzése során nem jár le. Az eladó köteles a fogyasztónak a panasz újbóli benyújtásától számított 14 napon belül megtéríteni a szakértői értékeléssel kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ezzel kapcsolatos, célzottan felmerült költséget. A megújított követelés nem utasítható el.

5.6 A fogyasztónak joga van az áruk és szolgáltatások hibáiért való felelősséggel kapcsolatos törvényes jogainak gyakorlásával kapcsolatban felmerülő szükséges költségek (különösen az igényelt áru feladásakor fizetett postaköltség) megtérítésére. A termék vagy szolgáltatás hibája miatti szerződéstől való elállás esetén a fogyasztónak joga van az elállás költségeinek megtérítésére is.

5.7. A jelen cikk 5.4. pontja szerinti szakértői értékelésre vonatkozó követelmények:

A szakértői értékelésnek tartalmaznia kell:

a) a szakmai értékelést végző személy azonosítása,

b) az értékelt termék pontos azonosítása,

c) a termék állapotának leírása,

d) az értékelés eredményét,

e) a szakértői értékelés elkészítésének időpontja.

5.8 Ha a termék jellege ezt lehetővé teszi, a Fogyasztó reklamációja során a terméket az Eladónak (megjelölt személynek) adja át. Ha a termék jellege nem teszi lehetővé, hogy a terméket az eladóhoz (megjelölt személyhez) adják ki, a fogyasztó kérheti a hiba elhárítását a termék helyén, vagy a termék szállításának módját egyeztetheti a az eladó (megjelölt személy).

5.9 Nem számít bele a jótállási időbe a kellékszavatossági jog gyakorlásától addig az időpontig eltelt idő, amikor a Vevő a javítás befejezését követően köteles volt a terméket átvenni. Az Eladó köteles a Vevőt visszaigazolni a jog gyakorlásának időpontjáról, valamint a javításról és annak időtartamáról.

VI. Vevő jogai a kellékszavatossági jogok gyakorlása során

6.1 Ha eltávolítható hibáról van szó, a Vevőnek joga van annak díjmentesen, időben és szakszerűen eltávolíttatni. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani.

6.2. A Vevő a hiba elhárítása helyett kérheti a termék kicserélését, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, akkor az alkatrész cseréjét, ha ez az Eladó számára az árat tekintve indokolatlan költséggel nem jár. az áruról vagy a hiba súlyosságáról.

6.3.Az Eladó a hibás terméket a hiba elhárítása helyett mindig hibátlanra cserélheti, ha ez a Vevő számára nem okoz komolyabb nehézséget.

6.4.Ha olyan hibáról van szó, amely nem távolítható el, és amely akadályozza a termék rendeltetésszerű, hibamentes használatát, a Vevőnek joga van a terméket kicserélni vagy a szerződéstől elállni. Ugyanezek a jogok a Vevőt illetik meg, ha a hibák eltávolíthatók, de ha a hiba kijavítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni.

6.5 Egyéb javíthatatlan hiba esetén a Vevőnek joga van a termék árából ésszerű engedményre.

VII. Záró rendelkezések

7.1 Jelen Panaszkezelési Eljárás a jelen Weboldalon található Általános Szerződési Feltételek, valamint a személyes adatok védelmére vonatkozó elvek és utasítások szerves részét képezi. Dokumentumok - Általános üzleti feltételek, valamint a jelen Weboldal személyes adatainak védelmére vonatkozó alapelvek és utasítások az Eladó Webhelyének domainjén vannak közzétéve.

7.2 A reklamációs eljárás megváltozása esetén a Vevő és az Eladó közötti kapcsolatra az adásvételi szerződés megkötésekor, annak megszűnéséig érvényes és hatályos reklamációs eljárás az irányadó.

7.3 Jelen Reklamációs Szabályzat az Eladó honlapján való 2023.08.05. közzététel időpontjában érvényes és hatályos.

Panaszlap letölthető ITT.

 
 
Výhodné balíky
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Teljes (asztali) verzió